Lidwina in Kleur

Sinds het voorjaar van 2015 organiseert een aantal creatieve leden van de Lidwinakerk een koffie-en kleurochtend in de Lidwinakerk.  Het is de bedoeling om iedere maand een ochtend te gaan organiseren.

"We willen graag een nieuw initiatief starten in Best en daarbij gebruik maken van de prachtige aanbouw die de Lidwinakerk afgelopen januari opende”, vertelt initiatiefneemster Gérida Nelemans. “We kwamen op het idee om samen te gaan kleuren, dit is een trend op het moment en we vinden het zelf ook erg leuk om te doen.”  Samen met Rita Blom ontwierp zij een prachtige poster in de stijl van een kleurplaat.  “We hopen dat er veel mensen mee komen doen. We willen iedereen vragen zijn of haar eigen materialen mee te brengen. Wij zorgen voor de koffie met iets lekkers. “

Iedereen uit Best die het leuk vindt om samen te kleuren, of die gewoon zin heeft in een kopje koffie en een praatje is van harte welkom.

Lidwina in Kleur - de initiatief nemers

Lidwina In Kleur – Geslaagde eerste ochtend

Er was belangstelling voor de inloopochtend voor kleuren voor volwassenen in de Lidwinakerk!
Ruim 20, hoofdzakelijk vrouwen, kwamen al dan niet gewapend met kleurmaterialen  erop af.
De tamtam had goed gewerkt: zelfs mensen uit Eindhoven en Moergestel hadden het gehoord of gelezen en kwamen een kijkje nemen.
Enkele buurtbewoners waren nieuwsgierig hoe de Lidwinakerk er nu van binnen uitziet.
Tja, als je bij de bouw van de kerk nog hebt meegemaakt dan is het wel leuk om te zien wat er nu van geworden is. Een rondgang was dan ook gauw geregeld.
Al met al een geslaagde start van, naar laten we hopen, nog een lange reeks inloopochtend voor kleuren voor volwassenen in de Lidwinakerk.

Hebt u er van genoten, neem de volgende keer uw buren of vriendinnen mee en geniet met elkaar van een creatieve ochtend met veel gezelligheid en een goed gesprek.

Hebt u geen kleurmaterialen? Geen probleem. Wij hebben kleurpotloden, stiften en kleurplaten  liggen die u kunt gebruiken. Wie weet een start voor een nieuwe hobby. Wilt u nu liever breien of haken?. Dit kan ook, dit dient u dan wel zelf mee te nemen.