Indiase Buffet

Ruim een maand geleden, op zaterdag 18 april, hebben ongeveer 60 gemeenteleden in de aanbouw van de kerk, tegen betaling deelgenomen, aan een Indiaas buffet. Het buffet bestond uit curry's en kimbap, geserveerd met Indiase en witte rijst en salade en glutenvrij, maar voor diegene die niet alles luste waren er ook Nederlandse pannenkoeken en tot slot was er nog Indiase thee en schepijs. Het buffet werd gehouden om de kerkbouw van de RPCNEI-kerk in Rengkai (India) te ondersteunen. De gerechten waren bereid door ds. Lawr en twee zuster uit India, Evan en Margaret met behulp van enkele gemeenteleden. Margaret had zelfs een aantal ingrediënten rechtstreeks uit India meegenomen. Het bijzondere is dat deze ingrediënten waren gekocht door o.a. de kinderen van de zondagsschool, jeugdgroep en Margaret zelf. Zo dragen zij zeg maar in natura bij aan hun eigen kerkbouw door ons een heerlijke maaltijd te geven. Maar het was vooral bedoelt dat zij op deze manier mee willen werken aan de band tussen onze kerk en hun kerk in Rengkai

Tijdens de maaltijd heeft Joost Sytsma aan de hand van mooie foto’s een uitgebreid reisverslag gegeven van de reis die hij o.a. met Ko Jansen in februari heeft gemaakt door India. Deze reis was een soort werkbezoek die uitging van de Kerken van het Zuiden en De Verre Naasten (DVN). Door het verhaal van Joost weten wij weer meer wat er o.a. met onze jaarlijkse zendingsbijdrage wordt gedaan, wat er al bereikt is en wat er nog meer gedaan moet worden. Dank je wel Joost en Ko.

Samen met de geldbijdragen voor het buffet, de fooienpot en enkele giften van gemeenteleden en Bijbelstudie verenigingen kan er ruim € 1.100,- worden gedoneerd voor kerkbouw in Rengkai. Mede namens ds. Lawr en de zusters Evan en Margaret heel erg bedankt aan allen die op welke wijze dan ook deze bijdrage mogelijk hebben gemaakt, maar ook voor de voorbereidingen, opvang, enthousiasme en de fleurige aankleding van tafels. Ds. Lawr, Evan en Margaret genieten nu nog na. Ds. Lawr dankt de Heer voor onze vrijgevigheid, God heeft grote dingen gedaan hier in Eindhoven en Best door zijn trouwe volk.

Met onze bijdrage kunnen de gemeenteleden van Rengkai verder bouwen aan hun nieuwe kerk, door pilaren of staanders en balken te maken. Zo wordt de volgende stap in de bouw van de nieuwe kerk weer makkelijker. Ds. Lawr hoopt, in zijn zomervakantie in juli, zelf bij de constructie aanwezig te zijn, zodat hij foto’s of een film kan maken en die aan ons kan laten zien. Hij heeft een filmpje toegezonden waarin te zien is hoe jongelui met vereende krachten meewerken aan de bouw van hun kerk. Dit filmpje en enkele foto’s van het buffet staan hier onder.

Weergave 1-18 items.
Laden...