Tel de sterren tijdens Kerstavond in de Lidwinakerk

Op kerstavond zaterdag 24 december bent u van harte welkom in de sfeervol ingerichte  Lidwinakerk. Van 21 tot 22 uur wordt er de jaarlijkse kerstnachtdienst gehouden.  Er is samenzang met bekende kerstliederen onder leiding van de band Lastminute en pianist Chris van de Kuilen. In een korte overdenking neemt Eildert van Dijken u mee in het thema ‘Tel de sterren.’ Na afloop is er voor iedereen een warm drankje en wat lekkers.

Iedere avond staan er sterren aan de hemel. Deze sterren staan daar al eeuwenlang, generatie in, generatie uit. Wat zeggen deze sterren ons? Heb jij wel eens geprobeerd om deze sterren te tellen? Geniet jij ook van deze prachtige sterrenhemel die wij iedere avond mogen zien? In het kerstverhaal speelt één bijzondere ster de hoofdrol.  De ster die de wijzen uit het Oosten zagen en die ze de weg wees naar de Here Jezus.

Het kerstfeest gaat verder op zondag 25 december om 9.30 uur in een kerkdienst voor het hele gezin. Na het kerstfeest is er een gezellig samenzijn met koffie en iets lekkers. Kinderen vanaf 4 jaar kunt u gerust meenemen, voor hun is er speciale aandacht tijdens het kerstfeest. Voor kinderen in de leeftijd 0 tot 4 jaar is er een gezellige speelruimte met oppas.

Wij nodigen iedereen van harte uit om het komende kerstfeest met ons mee te vieren!

Achtergrond:
Eeuwen geleden heeft aartsvader Abraham samen met Sara 25 (!) jaar moeten wachten op de vervulling van de belofte van een nakomeling. Steeds opnieuw bevestigt God zijn belofte aan Abraham, maar toch wordt Abraham er op den duur moedeloos van. Dan neemt God hem mee naar buiten en laat hem naar de hemel kijken: Tel de sterren, Abraham. Zo groot wordt jouw nageslacht. En Abraham en Sara krijgen hun zoon. Sara is vol blijdschap en iedereen mag het weten. In Numeri staat de profetie: ‘Wat ik zie is niet in het heden, wat ik waarneem is niet nabij. Een ster komt op uit Jakob, een scepter uit Israël.’ Eén van de vele beloften die verwijzen naar de Messias.

Vele eeuwen later zien de wijzen deze ster. Ze beseffen dat deze ster verwijst naar een pasgeboren Koning in Israël en ze gaan op reis. Na wat omzwervingen komen ze terecht in Betlehem. Tijdens het laatste gedeelte van de reis schijnt de ster opnieuw en wijst de weg. Het vervult de wijzen met diepe vreugde. God houdt zich aan zijn beloften; Hij doet wat Hij belooft. De Bijbel staat vol met beloften. Deels zijn die vervuld en deels nog niet. We mogen uitzien naar de beloften die nog niet vervuld. (Bron: vieren in de kerk.nl)