Alpha-cursus

Wat is de Alpha-cursus?
Ontmoeten, vragen en ontdekken – dat doe je op Alpha!
De Alpha-cursus is een vrijblijvende kennismaking met het christelijk geloof. In tien avonden en een weekend leer je meer over de basisonderwerpen van het christelijk geloof. Enkele onderwerpen die aan bod komen zijn: Wie is Jezus en waarom is Hij gestorven aan het kruis?, De bijbel lezen: waarom en hoe?, Wat is bidden en hoe doe je dat?, Geneest God vandaag nog? En: Hoe zit het met de kerk?

Iedere avond beginnen we met een maaltijd, daarna is er een inleiding over het onderwerp gevolgd door een bespreking in kleinere groepen. De cursus is interkerkelijk en veronderstelt geen voorkennis.

Voor wie is een Alpha-cursus?
De Alpha-cursus is voor iedereen: voor mensen die meer willen weten over het christelijk geloof, voor mensen die pas christen zijn geworden, voor mensen die hun geloof nog eens van het begin willen doordenken, voor mensen die nieuw zijn in de kerk of die een partner hebben die gelovig is.

Iedereen is welkom!

Wanneer?
Je kan je nu vrijblijvend aanmelden, dan houden wij jou op de hoogte wanneer de volgende cursus begint.

Wat kost de Alpha-cursus?
De Alpha-cursussen zijn helemaal gratis! Misschien wordt er voor het eten een kleine bijdrage gevraagd. De kosten voor het weekend worden zo laag mogelijk gehouden.

Meer informatie?
Heb je vragen of wil je meer informatie? Op de site van Alpha-Nederland vind je meer informatie.
Meer informatie zie ook dit filmpje:  https://www.youtube.com/watch?v=PNuUcSDdaE8

Wil je graag op de hoogte gehouden worden of heb je een vraag, mail naar: AlphacursusinBest@gmail.com